Lima hari lagi nak form 5


Harini 27hb, ye 27. Lagi 5 hari sekolah bermula. REALLY?! Bangun lah siapa tengah tidur tu. Tidur dengan nyenyak. Nyenyak tanpa memikirkan apa yang akan berlaku tahun hadapan. SPM? Eh, ye ke SPM. Aku dah form 5 ye tahun depan. Betul ke ni. Betul ke. Betul ke. Betul ke!!! Lalu mata aku dengan pantas nya meninjau keadaan tempat rak buku. Tak bersentuh. Langsung. Ah, lifeless. Diari, buku lama, masih di situ. Masih tiada perubahan. *lempang muka sendiri* Benda nak jadi kau ni ain. Tak baik memalaskan diri sendiri yang memang dah malas tu. Cakap dengan diri sendiri. Bukan nak dengar. Degil. Degil nak hidup. Pui. Tibe.

5 hari nak sekolah. Check list barang yang perlu dibeli:

Baju/kain/tudung sekolah <- Takpayah, baru je beli haritu.
Bag <- Perlu, beg purple aku tu dah 2 tahun. Uzur.
Pencil case <- Perlu, pencil case dah kotoq gilaq.
Alatan tulis <- Wajib.
Kasut <- Perlu. Ada dua, senang. Ada satu, susah. Nak gak tak kira.
Buku rujukan <- Beli mana yang belum ada. Kalau beli banyak bukan guna. Ehem.
Seluar trek <- Saya nak seluar baru. Harap maklum. Haha.

Ah, saya tak tahu lah macam mana hidup next year. Tuisyen tak dapat dikesan lagi tempatnya. Nak tuisyen kat situ salah, sini salah. Bila beria, dikatanya 'konon je' Duh, tah bila diriku ini akan dipercayai. Asyik 'konon je' tak habis habis. Kalau macam tu lemak la. Faham diri saya sikit eh. Siapa terasa, siapa suruh.
THANKS FOR READING THIS :) LIKE IF YOU LIKE ♥